fbpx

איך לשחרר עצירות בדרך טבעית


עצירות. מה גורם לעצירות? כמה זמן היא נמשכת? איך מטפלים בדרך טבעית? עלולים להיות סיבוכים?  איך חיים עם עצירות כרונית? ומה אומרת חכמת הקבלה על עצירות

ההגדרה המערבית של עצירות היא: פחות משלוש יציאות בשבוע, קשיים ביציאה (20 דקות או יותר המתנה עד היציאה), צואה קשה ויבשה או תחושה של חוסר התרוקנות. זה מסביר מדוע מגיעות אלי לקליניקה נשים צעירות שללכת לשירותים פעם או פעמיים בשבוע זה נורמלי עבורן.

מבחינת הרפואה הסינית יציאות תקינות נחשבות כאשר ישנה יציאה פעם ביום, לרוב בבוקר, ללא קושי או מאמץ.

עצירות מקרינה על התחושה הכללית שלנו. לעתים, מתלווה אליה תחושה לא נעימה של נפיחות כתוצאה מהגזים המשתחררים בעת פירוקן של שאריות מזון במערכת העיכול. הסיבות לעצירות יכולות להיות קשורות לתזונה, שתייה מועטת, היחלשות שרירי האגן, תופעות לוואי של תרופות, ועוד. שאריות מזון לא מעוכל במערכת העיכול מפורקות על-ידי חיידקי מעיים המשחררים גזים הגורמים לנפיחות המגבירה את התחושה הלא נעימה.

ישנן סיבות רבות לעצירות: תפקוד לקוי של בלוטת התריס, או מחלות כמו אסטמה, תסמונת המעי הרגיז או סוכרת.

עצירות אצל אנשים עם טחורים או פיסורה יכולה להופיע בגלל התאפקות רצונית עקב הכאב שנוצר בזמן יציאה.

עצירות אצל נשים בהריון הינו מצב נפוץ, אשר נובע לרוב מלחץ של הרחם על המעי הגס.

גם מצבים רגשיים כמו דיכאון, מתח או התאפקות רצונית לאורך זמן (תופעה שאני רואה אצל הרבה בנות לרוב מבושה) עלולים לגרום לעצירות.

בנוסף, תופעות לוואי הנגרמות בשל שימוש בתרופות לטיפול בבעיות ללחץ דם, תרופות פסיכיאטריות, משככי כאב, תכשירי ברזל או תכשירי סידן גורמות לעצירות.

כמובן שלהרגלי האכילה שלנו יש השפעה ישירה על תדירות היציאות, ולכן חשוב שאנשים הסובלים מבעיות במערכת העיכול יקפידו על סוג וכמות המזון הנכונה עבורם על ידי בניית בניית תפריט שמורכב מתזונה שמותאמת באופן ייחודי לאותו אדם.

לפי חכמת הקבלה לכל אחד מאיברי הגוף יש משמעות רוחנית. ולכן כאשר אדם חולה כדאי שינסה להבין את המשמעות הרוחנית של הבעיה, להבין מה בתודעה יצר את המציאות כפי שהיא.

עצירות היא מצב שמעיד על חסימה כללית של האדם מול המציאות. העצירות מסמלת מצבים של שמירה ואגירה בבטן וקושי לעכל את המציאות בהווה ולהתמודד איתה. מצבים של עצירות יכולים להעיד על התנגדות להסתכל על האמת הפנימית ולהביא אותה לידי ביטוי. גם קשור לתחומים של ביטוי רגשי, כעסים מודחקים, שחרור והרפיה מרגשות שלילים, בושה אישית, ועצירת הרגשות מהוצאתם החוצה, גם רגשות שלילים וגם רגשות חיובים בעזרת תהליך של ליווי והדרכה הוליסטי שנותן מענה גם לגוף וגם לנפש.

בינתיים, כמה טיפים שיעזרו לכן להקל על העצירות:

1. שתו הרבה מים. אפשר לנסות גם כוס מים פושרים עם חצי לימון סחוט וכף שמן זית על הבוקר.

2. להשרות שזיפים למשך הלילה ולשתות את המים במהלך היום

3. אכלו יותר סיבים: לפחות 30 גרם ביום של מאכלים המכילים סיבים, כגון: עדשים, שיבולת שועל, ירקות ופירות עם הקליפה וכמובן לשתות מים עם צריכת סיבים.

4. מגנזיום- מגנזיום מביא להפרשת נוזלים מוגברת מרירית הקיבה, ובכך מרכך את היציאות ומשפר את תנועת המעי ודחיפת הצואה החוצה. לטיפול בעצירות אני ממליצה על שימוש במגנוקס נוזלי- כפית אחת של המגנוקס הנוזלי לפני השינה עשויות להביא לתוצאות מיידיות ולשינוי דרמטי באיכות החיים.

תהיו לי בריאות 💙

הטיפול הנטורופתי המקיף אצלנו במרחב לבריאות הוליסטית כולל:

המלצות תזונה פונקציונלית אישיות

צמחי מרפא בהתאמה אישית

התאמת תוספי תזונה ומינונים

טיפולי דיקור סיני

טיפול רגשי באמצעות פרחי באך

ליווי אישי להצלחה ולשימור הישגים לאורך זמן

לפרטים נוספים – צרי קשר עוד היום

או השאירי פרטים ואחזור אלייך בהקדם

משהו השתבש, נסי שוב בבקשה
הודעתך נשלחה בהצלחה, אצור איתך קשר בהקדם

השאר תגובה

0
    0
    הסל שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות

    לגלות עוד מהאתר ליאת לוי נטורופתית מוסמכת

    כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

    להמשיך לקרוא

    ×