fbpx

תת פעילות בלוטת התריס – טיפול טבעי

Photo by Sebastian Voortman on Pexels.com

בואי להכיר את עצמך מאוזנת ומלאת חיות

הטיפול הנטורופתי המקיף אצלנו במרחב לבריאות הוליסטית כולל:

המלצות תזונה פונקציונלית אישיות

צמחי מרפא בהתאמה אישית

התאמת תוספי תזונה ומינונים

טיפולי דיקור סיני

טיפול רגשי באמצעות פרחי באך

ליווי אישי להצלחה ולשימור הישגים לאורך זמן

לפרטים נוספים – צרי קשר עוד היום

או השאירי פרטים ואחזור אלייך בהקדם

משהו השתבש, נסי שוב בבקשה
הודעתך נשלחה בהצלחה, אצור איתך קשר בהקדם

בקצרה על בלוטת התריס

כאשר ישנה תת פעילות בלוטת התריס ישנה האטה בחילוף החומרים, עלייה במשקל, עייפות ודכדוך.

בלוטת התריס או בלוטת המגן ממוקמת בצוואר, מורכבת משתי אונות וצורתה כצורת פרפר. זוהי בלוטה אנדוקרינית ותפקידה חשוב מאוד לכל תא ולכל מערכת בגוף האדם. בלוטה זו מפרישה הורמונים האחראים על קצב חילוף החומרים בגוף ומשפיעה על כל האיברים הקשורים לתהליכי חילוף החומרים בגוף.הורמוני התריס מסייעים, בין היתר, לתפקוד התקין של המוח, של הלב ושל השרירים ומאפשרים לגוף לנצל אנרגיה ולשמור על חום הגוף.   

את לא לבד!

רבע מכלל האוכלוסיה בישראל סובלים מדרגה מסוימת של ירידה בפעילות בלוטת התריס, אך רק חלק מהם מאובחנים עם תסמינים קליניים.  הפרעה בבלוטה מאופיינת לרוב בקרב נשים, בין 10% ל- 15% מהנשים סובלות מהפרעה בבלוטה (לעומתן גברים הסובלים פחות, רק כ- 2%-3%).

הגורמים לתת פעילות של בלוטת התריס

  1. מחלת השימוטו – זוהי מחלה אוטואימונית שבה המערכת החיסונית של הגוף תוקפת את הבלוטה והורסת אותה. זוהי הסיבה השכיחה ביותר לתת־פעילות של בלוטת התריס.
  2. לאחר לידה – כ־5% מהנשים יפתחו תת־פעילות של בלוטת התריס בחודשים שלאחר הלידה. התסמינים מופיעים שלושה־ארבעה חודשים לאחר הלידה וחולפים מעצמם לאחר כחודשיים־שלושה.
  3. קרינה לאזור הצוואר – בלוטת התריס רגישה מאוד לקרינה. הקרנות לאזור הצוואר בעקבות מחלה ממארת או קרינה עקב שימוש ביוד רדיואקטיבי (טיפול שכיח כאשר יש עודף פעילות של בלוטת התריס) גורמות להרס הבלוטה.
  4. תירואידיטיס תת־חריפה – דלקת של הבלוטה בעקבות מחלה ויראלית.
  5. ניתוחים – שבהם נאלצים לכרות חלק מבלוטת התריס או את כולה (למשל, אם מגלים בה גידול).
  6. מחסור או עודף ביוד וסלניום- הורמון התירוקסין מכיל יוד שמקורו במזון שאנו אוכלים, וסילניום הינו מינרל הכרחי בהפיכת T4 ל T3. כאשר יש חוסר או עודף של יוד וסילניום בתזונה, עלולה להיפגע הפעילות של בלוטת התריס.
  7. סיבות נוספות כוללות פגיעה באזורים במוח שאחראים להפעלתה של בלוטת התריס (יותרת המוח וההיפותלמוס). אלה סיבות נדירות ביותר, והן מכונות היפותירואידיזם שניוני, משום שלא מדובר בפגיעה ישירה (ראשונית) בבלוטה.
  8. תת־פעילות של בלוטת התריס יכולה להיות מולדת: לעיתים אנשים נולדים ללא בלוטת התריס, או שהם נולדים עם בלוטת תריס שאינה נמצאת במקומה הרגיל – מה שפוגע בתפקודה.

התסמינים הבולטים לבלוטת תריס בתת פעילות

ירידה בחילוף החומרים בגוף, עלייה במשקל המאופיינת בהשמנה בכל הגוף, רגישות לקור, עלייה בכולסטרול וטריגליצרידים, בצקות, פעילות מעיים איטית ( עצירות, התפנות פעם בכמה ימים), הפרעות במחזור החודשי, אי פריון, תופעות PMS, מנופאוזה מוקדמת, יובש וקשקשת של העור, הציפורניים והשיער, לנשירה או דלילות שיער, מחלות חניכיים, נוקשות מפרקים חולשת שרירים, קשיי נשימה וירידה בתפקודי הלב. כמו כן השפעות מנטליות רבות: דיכאון, ירידה בזיכרון, עצבנות, קשיי ריכוז, עייפות וחולשה

הטיפול הקונבנציונאלי בהיפותאירואידיזם

הטיפול הוא באמצעות לבותירוקסין (Levothyroxine) תחליף סינתטי להורמון T4 תירוקסין. ישנן שתי תרופות בשימוש כעת אלטרוקסין ויוטירוקס  המינון התרופתי נקבע על ידי בדיקה של רמות TSH בדם. לרוב הטיפול הוא לכל החיים עקב הסתגלות הגוף לתחליף החיצוני ולעיתים ילווה בהגדלת מינון התרופה. 

הטיפול הטבעי בהיפותאירואידיזם

הטיפול הנטורופתי המקיף אצלנו במרחב לבריאות הוליסטית כולל:

המלצות תזונה פונקציונלית אישיות

צמחי מרפא בהתאמה אישית

התאמת תוספי תזונה ומינונים

טיפולי דיקור סיני

טיפול רגשי באמצעות פרחי באך

ליווי אישי להצלחה ולשימור הישגים לאורך זמן

משך זמן הטיפול

משך הטיפול משתנה ממטופל למטופל והינו תלוי במספר פרמטרים:

  • משך הזמן שבו בלוטת התריס נמצאת בתת פעילות
  • מידת ההפרעה בתפקוד (רמות TSH, T3, T4)
  • משך הזמן של הטיפול באלטרוקסין או יוטירקס
  • גיל המטופל
  • מצב בריאותי כללי וקיומם של מחלות אחרות

תוצאות ניתן להרגיש כבר בחודש הראשון. כ- 85% מהמטופלים שלנו, חווים שיפור ניכר במישור הפיזי, רגשי ונפשי כבר בחודש הראשון לטיפול.  בהדרגה, גם בדיקות הדם מעידות על השיפור ורמות ה- TSH, T3, T4 חוזרות לערכים תקינים.

~  היפותאירואידיזם מבט הוליסטי ~ 

"אני עוברת אל מעבר למגבלות ישנות ומרשה לעצמי כעת להביע את עצמי בחופשיות וביצירתיות." לואיס ל. היי 

כמו כל בלוטה הורמונלית, בלוטת התריס משפיעה על אינספור תהליכים בגוף, המקושרים ביותר אליה בבחינת גוף נפש היא צ'אקרת הגרון והכבד.

בלוטת התריס ממוקמת במרכז צ'אקרת הגרון ואחראית על הביטוי העצמי האותנטי שלנו יכולת ההבעה של רצונותינו וצרכינו  וכן על הפנמת מסרים מבחוץ. היא בבחינת נקודת  שער למה שקורה בתוכנו לבין מה שאנו מבטאים וסופגים מחוצה לנו. 

כאשר צ'אקרת הגרון חיונית ומאוזנת אנחנו מסוגלים לבטא בבהירות את האמת שלנו, המחשבות והרגשות שלנו, ואת רצונותינו וצרכינו. אנו מעניקים ביטוי לפוטנציאל הטמון בנו ויודעים לסנן  את המידע המגיע אלינו מבחוץ ולהפנים את רק את מה שבאמת מתאים לנו. כמו כן הבלוטה אחראית לקצב חילוף החומרים בגוף, ולכן בהיבט הנפשי נראה חיוניות, התלהבות, מוכנות להשקיע מרץ ואנרגיה.

כאשר צ'אקרת הגרון חסומה או נמצאת בחולשה נראה בדיוק את ההפך: חוסר הערכה עצמית, חוסר יכולת לבטא את  העצמי האותנטי, חוסר בהירות מחשבתית והמון מידע שמציף אותנו ללא יכולת לסנן. לרוב נשמע ביטויים כמו "אף פעם איני עושה את מה שאני רוצה", "למה זה קורה לי כל הזמן." וזאת בשל חוסר היכולת לסנן מיד, להפנים וללמוד מהטעויות. ההתנהלות תהיה כבדה ואיטית וללא כל תכנון להגשמת החזון האישי. 

הכבד, ברפואה הסינית, הינו האיבר שאחראי אנרגטית ליכולת ביטוי העצמי ומימוש הפוטנציאל שלנו על ידי חזון, תכנון והוצאה לפועל ויכולת להתגבר על מכשולים. כאשר אנרגית הכבד זורמת בחופשיות בגופנו נראה אדם הנע בחיים בנחישות ובהתמדה בשמחה ועם חיוניות. כאשר אנרגיית הכבד נתקלת במחסומים ואינה זורמת בחופשיות נראה אדם כועס, מדוכדך, מקנא באחרים, חסר מטרה ומלא בלבול וחסר חיוניות. 

לסיכום, הערכה עצמית נמוכה, אמונה שלא ניתן להגשים ולתת ביטוי לעצמי האותנטי שלנו, הם היוצרים את חולשת צ'אקרת הגרון וכפועל יוצא לתת פעילות של בלוטת התריס. 

שאלות נפוצות

לפרטים נוספים – צרי קשר עוד היום

או השאירי פרטים ואחזור אלייך בהקדם

משהו השתבש, נסי שוב בבקשה
הודעתך נשלחה בהצלחה, אצור איתך קשר בהקדם
0
    0
    הסל שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
    ×