fbpx

סטרס ובעיות במערכת העיכול

הקשר בין המעי למתח הוא קשר מורכב ודו-כיווני המכונה ציר המעי-מוח. Brain – Gut Axis. ציר זה מייצג את התקשורת בין מערכת העצבים המרכזית (המוח וחוט השדרה) לבין מערכת העצבים האנטרית (רשת של עצבים במעיים). ציר המעי-מוח כולל מסלולים שונים, כולל עצבים, הורמונליים ואימונולוגיים, והוא ממלא תפקיד מכריע בוויסות הבריאות הנפשית והעיכול כאחד.

להלן כמה היבטים מרכזיים של הקשר בין המעיים למתח:

תקשורת מוח-מעיים

המוח והמעיים נמצאים בתקשורת מתמדת. המוח יכול להשפיע על תפקוד המעיים באמצעות מערכת העצבים האוטונומית, השולטת בתפקודי גוף לא רצוניים, כולל עיכול. אותות מתח מהמוח יכולים לשנות את תנועתיות המעיים, זרימת הדם והפרשת אנזימי עיכול.

מתח ותפקוד המעיים

למתח יכולה להיות השפעה עמוקה על המעיים. כאשר אנחנו חווים לחץ, תגובת "הילחם או ברח" של הגוף שלנו מופעלת, מה שמוביל לשחרור הורמוני לחץ כמו קורטיזול. הורמונים אלו יכולים להשפיע על העיכול על ידי האטה או שיבוש תהליכי עיכול תקינים. ולגרום לתסמינים כמו הפרעות עיכול, נפיחות, שלשולים או עצירות.

ציר מיקרוביוטה-מעי-מוח

המעי הוא ביתם של טריליוני מיקרואורגניזמים, הידועים ביחד בשם מיקרוביוטת המעיים. מחקר חדש מצביע על כך שמיקרוביוטה של ​​המעי יכולה להשפיע על תפקוד המוח והתנהגותו. מתח יכול לשבש את האיזון של המיקרוביוטה של ​​המעיים, ועלול לתרום לבעיות עיכול ונפשיות כאחד.

דלקתיות

מתח כרוני יכול להוביל לדלקת ברמה נמוכה בכל הגוף, כולל במעיים. דלקת במעיים יכולה לשבש את תפקודו התקין ולתרום למצבים כמו תסמונת המעי הרגיז (IBS) ומחלות מעי דלקתיות (IBD). מרבית הסובלים מקרוהן וקוליטיס חוו סטרס או טראומה לפני התפרצות המחלה.

ההשפעה הרגשית של בעיות עיכול

חרדה ודיכאון, קשורים לעתים קרובות הן למתח והן להפרעות עיכול. מהצד השני, אנשים עם בעיות עיכול כרוניות עלולים לחוות מתח וחרדה מוגברים. לחיות עם מצבים כמו IBS או IBD יכולים להיות מכבידים מבחינה רגשית, מה שמוביל למעגל קסמים שבו מתח מחמיר בעיות עיכול, ובעיות עיכול, בתורן, מחמירות את הלחץ.

להירגע זאת המילה הכי מלחיצה

אז כיצד ניתן להוריד את מפלס הסטרס שאנחנו חיים בו, כדי לשמור על בריאות הגוף והנפש? בעולם התובעני שאנו חיים בו זה יותר מאתגר, אבל זה אפשרי ואף הכרחי! כי מניעה תמיד עדיפה (וגם זולה יותר) מריפוי. כדי לסייע לעצמנו להירגע נדרשת פעמים רבות עזרה חיצונית כגון: פעילות גופנית, טכניקות הרפיה, פרחי באך, תזונה מאוזנת וצמחי מרפא המוכרים כאדפטוגנים ומרגיעים.

אם אתם סובלים מכאבי בטן, נפיחות, עצירות, בחילות, עייפות ממושכת או צרבת – סביר להניח שטיפול יסודי אשר מתייחס לשורש הבעיה וממתן את הסטרס שאתם מצויים בו – יכול לשפר משמעותית את התסמינים ואת איכות חייכם.

אם אתם סובלים ממחלה קיימת בדרכי העיכול, החל ממעי רגיז ועד למחלות מעי דלקתיות, אתם ודאי יודעים עד כמה הפחתת הסטרס יכולה לשפר את התסמינים ולהפחית ואף למנוע התלקחויות של המחלה.

הטיפול הנטורופתי המקיף אצלנו במרחב לבריאות הוליסטית כולל:

המלצות תזונה פונקציונלית אישיות

צמחי מרפא בהתאמה אישית

התאמת תוספי תזונה ומינונים

טיפולי דיקור סיני

טיפול רגשי באמצעות פרחי באך

ליווי אישי להצלחה ולשימור הישגים לאורך זמן

לפרטים נוספים – צרי קשר עוד היום

או השאירי פרטים ואחזור אלייך בהקדם

משהו השתבש, נסי שוב בבקשה
הודעתך נשלחה בהצלחה, אצור איתך קשר בהקדם

4 טיפים שיעזרו לכם להוריד את מפלס הסטרס

השאר תגובה

0
    0
    הסל שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות

    לגלות עוד מהאתר ליאת לוי נטורופתית מוסמכת

    כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

    להמשיך לקרוא

    ×