fbpx

4 דרכים לאיזון הורמונלי בדרך טבעית


טכנית, אנחנו לא יכולות "לשלוט" בהורמונים. אבל, בעזרת כמה שינויים קלים באורח החיים, בהחלט אפשר לסייע בשמירה על איזון הורמונלי בדרך טבעית

המילה הורמונים ישר מעלה אצלנו אסוציאציות של המחזור החודשי, מתבגרים עם חצ'קונים. וגלי החום שמופיעים בגיל המעבר. אבל למעשה אלה מולקולות שמשפיעות כמעט על כל תא בגופנו.

הורמונים הם שליחים כימיים שיש להם השפעות עמוקות על הבריאות הנפשית, הפיזית והרגשית שלנו. לדוגמה, הם ממלאים תפקיד מרכזי בשליטה על התיאבון, המשקל ומצב הרוח.

בדרך כלל, הגוף מייצר את הכמות המדויקת של כל הורמון לביצוע הלתהליכים השונים כדי לשמור על הבריאות.

עם זאת, אורח חיים, שכולל ישיבה מרובה ודפוסי תזונה לקויים, עשוי להשפיע על הסביבה ההורמונלית שלנו. בנוסף, רמות הורמונים מסוימים יורדות עם הגיל, ויש אנשים שחווים ירידה דרמטית יותר מאחרים.

טכנית, אנחנו לא יכולות "לשלוט" בהורמונים. אבל, בעזרת הבנה של הפעילות ההורמונלית ושינויים בהרגלי התזונה ואורח החיים, בהחלט אפשר לסייע בשמירה על איזון הורמונלי.

הנה 4 דרכים טובות לאיזון הורמונלי בדרך טבעית

1. אכלו מספיק חלבון בכל ארוחה

צריכת כמויות נאותות של חלבון היא חשובה ביותר.

לא רק שחלבון מספק חומצות אמינו חיוניות שהגוף שלנו לא יכול לייצר בעצמו, אלא שהגוף שלנו גם צריך אותו כדי לייצר הורמונים שמקורם בחלבון – הידועים גם כהורמונים פפטידים.

הבלוטות האנדוקריניות מייצרות את ההורמונים הללו מחומצות אמינו. הורמוני פפטיד ממלאים תפקיד מכריע בוויסות תהליכים פיזיולוגיים רבים. כגון צמיחה, חילוף חומרים אנרגטי, תיאבון, מתח ורבייה.

מחקרים הראו, שאכילת חלבון מפחיתה את הורמון הרעב גרלין וממריצה את ייצור הורמונים, שעוזרים לנו להרגיש שובע.

המינון היומי המקובל של חלבונים לאישה הוא 0.8 ולגבר- 1.0 גרם חלבון- לכל קילוגרם משקל גוף.

כמובן שספורטאים או נשים בהריון זקוקים למינון גבוה יותר של חלבון.

הקפידו לאכול חלבון (בעדיפות לחלבון מן הצומח ברוב הארוחות). מקורות טובים הם: חומוס עם טחינה, קינואה, אגוזי קשיו, עדשים ואפונה.

2. בצעו פעילות גופנית סדירה

פעילות גופנית משפיעה מאוד על הבריאות ההורמונלית. מלבד שיפור זרימת הדם לשרירים, פעילות גופנית מגבירה את הרגישות לקולטן ההורמונים.

היתרון העיקרי של פעילות גופנית הוא: היכולת שלה להפחית את רמות האינסולין ולהגביר את הרגישות לאינסולין.

אינסולין הוא הורמון המאפשר לתאים לקלוט סוכר מזרם הדם שלך כדי להשתמש בו לאנרגיה. עם זאת, במקרים של עמידות לאינסולין, ייתכן שהתאים לא יגיבו ביעילות לאינסולין. מצב זה מהווה גורם סיכון לסוכרת, השמנת יתר ומחלות לב.

עבור אנשים שאינם יכולים לבצע פעילות גופנית נמרצת, אפילו הליכה סדירה עשויה להגביר את רמות ההורמונים הללו ולשפר את איכות החיים.

3. שמרו על בריאות המעיים

המעיים שלנו מכילים יותר מ-100 טריליון חיידקים ידידותיים, אשר מייצרים מטבוליטים רבים שעשויים להשפיע על בריאות ההורמונים הן לחיוב והן לרעה.

מיקרוביום בריא במעיים עשוי להשפיע לטובה על מערך ההורמונים על ידי ויסות התיאבון והפחתת תנגודת לאינסולין.

הקפידו על צריכת סיבים תזונתיים כמו פירות וירקות עם הקליפה, החליפו את הקמח הלבן בקמח מלא, הוסיפו מזונות מותססים לתזונה היומית ואם יש צורך (בעיקר לאחר נטילת אנטיביוטיקה) ליטול תוסף תזונה איכותי.

4. נסו טכניקות להפחתת מתח

מתח פוגע באיזון ההורמונלי בכמה דרכים-

הורמון הקורטיזול ידוע כהורמון הסטרס מכיוון שהוא עוזר לגוף להתמודד עם מתח ארוך טווח.

תגובת הגוף ללחץ מפעילה מפל אירועים שמוביל לייצור קורטיזול. לאחר שגורם הלחץ חלף, התגובה מסתיימת. עם זאת, מתח כרוני פוגע במנגנוני המשוב שמחזירים את המערכות ההורמונליות למצב נורמלי.

לכן, מתח כרוני גורם לרמות הקורטיזול להישאר מוגברות, מה שמעורר תיאבון ומגביר את צריכת המזונות הממותקים ועתירי השומן . בתורו, זה עלול להוביל לצריכת קלוריות מוגזמת ולהשמנה ולתנגודת לאינסולין.

טכניקות כמו מדיטציה, יוגה, תרגול נשימות, ביקור בטבע, דיקור סיני ומוסיקה הוכחו במחקרים כיעילות ביותר להורדת רמות קורטיזול.

נסו להקדיש לפחות 15-20 דקות ביום לפעילויות אלו, גם אם אתן מרגישות שאין לכן זמן.

ההורמונים מדברים זה עם זה כל היום, אז ברגע שתעבדו על הורמון אחד, השאר יתחילו לעמוד בתור. זה היופי בהורמונים. הם עובדים יחד כדי לתמוך בנו, תמיד.

תהיו לי בריאות 💙

קבלי במתנה את המדריך:

10 צעדים לחיים בריאים ומאוזנים

בעזרתו תוכלי להתחיל לסלול את דרכך לחיים בבריאות קורנת

משהו השתבש, בבקשה נסי שנית
נהדר! המדריך נשלח לתיבת הדואר שלך

השאר תגובה

0
    0
    הסל שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות

    לגלות עוד מהאתר ליאת לוי נטורופתית מוסמכת

    כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

    להמשיך לקרוא

    ×